vrijdag 22 februari 2019

Wat maakt mij mens (liedtekst Loriën)

Ik ken de mensen en de steden niet
ik ken hun wensen en gebeden niet
ik ken hun taal en hun gebaren niet
wat maakt mij mens?

Ik ken de dansen van de massa niet
Ik kan slechts swingen als niemand ’t ziet
Ik ken de wegen van de liefde niet
Wat maakt mij mens?

Hoe raak ik aan wat zich niet kennen laat
hoe blijf ik ver van wat me enkel schaadt
hoe vorm ik woorden tot een vast geheel
waarmee ik anderen niet slechts verveel?
Ach, weet ik veel….

Ik ken de dialecten niet
Ik ben nog vreemd in dit gebied
Ik ken de vruchten en geneugten niet
Wat maakt mij mens?

Ben ik een nimf die zich niet vangen laat
Een vlinder die op ’t licht afgaat
een vis op ’t droge, desperaat
wat maakt mij mens?

Hoe raak ik aan wat zich niet kennen laat
hoe blijf ik ver van wat me enkel schaadt
hoe vorm ik woorden tot een vast geheel
waarmee ik anderen niet slechts verveel?
Ach, weet ik veel….
ik denk te veel…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Twee gedichten

Twee witte duiven Vlogen op Boven je huis Dat een thuis was Voor de vrede Buiten de ruis Van mijn gedachten.   (26-1-2024) ...